Vraag om een retentie aanbod

Retentie is een bedrijfskundige benaming voor het behouden van klanten.

Hoe vaak zie je niet dat klanten een korting kunnen krijgen wanneer ze overstappen naar een nieuwe aanbieder. Als je denkt dat jij als bestaande klanten hier geen recht op hebt, dan kan je het wel eens mis hebben!

Ze lopen er niet mee te koop, maar aanbieders van jaarlijkse abonnementen zoals internet providers, mobiele telefonie aanbieders, energieleveranciers en verzekeraars hebben vaak een retentie afdeling om bestaande klanten te behouden. Zij zijn gemachtigd om kortingen te geven, vergelijkbaar met wat nieuwe klanten ontvangen.

Wat ik jaarlijks doe is kijken welke acties voor nieuwe klanten gelden bij de verschillende aanbieders. Hierna bel ik de klantenservice op en geef ik aan dat ons mijn abonnement aan het heroverwegen ben, met de vraag of er een retentieaanbod mogelijk is. Vaak is dit het geval.

Zo weet ik jaarlijks enkele maanden aan abonnementsgeld te besparen en hoef ik niet over te stappen. De datum dat een abonnement eindigt zet ik altijd in mijn agenda.

You may also like...